AMAÇ VE HEDEFLER

AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ

Okullarda Orman Programı, dünya çapında okul çağındaki çocuklarda çevre bilincinin oluşmasını ve ormanların öneminin anlaşılmasını amaçlar. Program, öğrencileri aktif ve katılımcı yöntemlerle eğiterek, ormanın sadece ağaçlardan oluşan bir topluluk olmadığını, aynı zamanda binlerce canlı ve cansız varlığı barındıran karmaşık bir ekosistem olduğunu öğretir. Bu süreçte, ormanların yaşamımızdaki kritik rolünü vurgulayarak öğrencilerin çevreye duyarlı, sorumlu bireyler olarak yetişmelerini ve program aracılığıyla yeni bir insan tipi, ahlak anlayışı ve bilinçli tüketim alışkanlıkları kazandırmak da amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda hedeflerimiz:

  1. Sürdürülebilirlik için Eğitim: Sürdürülebilir bir yaşam için eğitimin en temel araç olduğu inancıyla hareket ederek, sürdürülebilirlik konusunun tüm eğitim sürecine entegre edilmesi hedeflenmektedir. Program, işlenecek konuların yalnızca bir dersle sınırlandırılmayıp tüm eğitim sürecine yansıtılmasını ve okuldaki tüm zümrelerde uygulanabilirliğini sağlamayı amaçlamak.

  2. Disiplinlerarası Yaklaşım: Farklı disiplinlerden gelen bilgi ve becerilerin entegrasyonunu sağlayarak, öğrencilerin daha geniş bir perspektiften öğrenmelerine katkı sağlamak.

  3. Alternatif Eğitim Metotları: Öğrencinin aktif katılımını ve deneyimsel öğrenmeyi teşvik eden alternatif eğitim metotlarının uygulanması hedeflenmek.

    • Okul Dışında Eğitim: Öğrencilerin sınıf dışında öğrenme deneyimlerini genişletmek.
    • Yaşayarak Öğrenme: Öğrencilerin doğrudan deneyimler yoluyla bilgi ve beceriler edinmelerini sağlamak.
  4. Değerler Eğitimi: Eğitim sürecine değerler eğitimini dahil ederek, öğrencilerin çevreye karşı duyarlı ve sorumlu bireyler olmalarını sağlamak.

  5. Eğitimin Çeşitli Etkinliklerle Desteklenmesi: Eğitim süreçlerinin oyun, tiyatro, müzik, resim gibi çeşitli etkinliklerle desteklenmesi, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi ve orman ekosistemini daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlamak.

Okullarda Orman Programı, öğrencinin aktif katılımını esas alarak, alternatif eğitim metotlarının kullanıldığı ve değerler eğitiminin de yer aldığı bir temel üzerine kuruludur ve programı için oluşturulan Orman Timi tarafından yapılan tüm çalışmalar, farklı tekniklerle, okulun diğer öğrencilerine, velilere, kısaca tüm yakın çevreye duyurulur. Program çocuklarda çevre bilinci oluşturmasının yanında, başta Okullarda Orman Timinde yer alan öğrencilere olmak üzere programa katılanlara güçlü bir kimlik kazandırması, grup çalışması alışkanlığı aşılaması, gözlem yapma ve raporlama yeteneğini geliştirmesi bakımından da ayrı bir öneme sahiptir.

Okullarda Orman Programına katılacak öğretmenler, ormanların tüm işlevselliğini (kültürel, ekolojik, ekonomik, sosyal vb.) yansıtacak bir biçimde öğrencileriyle çalışmalı, ormanın çok amaçlı kullanım şeklinin günümüz dünyasının bir gerçeği olduğu vurgulanmalıdır.